Hlavní stránka diskuzního fóra | Reagovat | Hledat |

Řezbářství a dřevořezba / Vyřezávání z mokrého dřeva

Lesní Skřítek
Návštěvník
#1 | Zasláno: 2. 6. 2014 16:39
Dobrý den, prosím, nesmějte se mi. Začalo mě bavit vyřezávání (ačkoliv mám zatím k dispozici jen nožík) a jsem naprostý amatér. Slyšela jsem, že když k vyřezávání použiju nevysušené dřevo které uříznu nebo najdu v lese, dílo popraská a budu mít po srandě. Jako chudý student nemám peníze ani možnost kupovat si vysušené dřevo a sušit rok dřevo abych si mohla vyřezat pro zábavu postavičku nebo lžíci se mi nechce. Nemáte někdo nějaký tip jak bych si mohla poradit? Nestačilo by třeba uříznout venku dřevo a nějak ho vysušit během pár dnů v troubě/u kamen? Nebo je to s tím popraskáním opravdu tak horké? Předem děkuji za rady.
Jaroslav Rosík
Člen
#2 | Zasláno: 2. 6. 2014 19:49
Zdravím.
Jednu radu bych pro tebe měl. Ten kdo dělá velké věci, pracuje většinou motorovou pilpou, a má velký odpad vhodný pro vyřezávání malých věcí, který by se ti jistě hodil. tak se podívej po nějakém řezbáři v okolí, navštiv jej a jistě budeš mít materiálu dost.
Ať se i daří
JaRos
Oldřich Pokorný
Člen
#3 | Zasláno: 2. 6. 2014 22:39
Klidně vyřezávaj z mokrého. Líp se řeže a malé věci většinou neprasknou, pokud je potom nesušíš v troubě :). A pokud bys trvala na suchém, nějaké odřezky ti dají v každé stolárně
Pepa
Návštěvník
#4 | Zasláno: 2. 6. 2014 23:15
a odkud jsi Lesní Skřítku...pokud jsi z okolí Brna, tak ti můžu něco dát
Jaroslav Rosík
Člen
#5 | Zasláno: 2. 6. 2014 23:23
Oldřich Pokorný
no ono je pak problém s koncovou úpravou, moření lakování,olejování, lze aplikovat až po vyschnutí, tak že abys měl dílo hotoé komplet musíš si počkat, a to zrovna tak, jako bys jej sušil předem, ale jinak máš taky pravdu,záleží kdo si co vybere.
čau
JarRos
Lesní Skřítek
Návštěvník
#6 | Zasláno: 3. 6. 2014 12:28